نـابــــــ "بیداری اندیشه "

یا حسین فرماندهی از آن توست ...

هشت ...

نمره صندلی ام باز درآمد ، هشت است

ساعت رفتن من نیز به مشهد ، هشت است

همه جا  مضربی از هشت و به تخت اعداد

آن که امروز نشسته است به مسند ، هشت است

بین ما مردم ایران نود و نه درصد

عدد حاجتمان پنج نباشد ، هشت است

کربلایی است دلم در وسط مشهد تو

کسر بر نه شود هفتادودرصد ، هشت است

علی و فاطمه را هشت عدد حرف بس است

ضرب در دو بشود اسم محمد(ص) هشت است 

عدد چهار همان پرچم سبز حرم است

یازده شکل دو گلدسته و گنبد ، هشت است

هفت بی تاب ترینت لب پایین من است

که به رویش لب بالایی مرقد ، هشت است

هشتمین بیت رسیده است که تاکید کنم

بهترین ساعت پرواز به مشهد ، هشت است....


 شاهی کن و بطلب گدای صحن و سرایت ای شاه خراسان ...



برگرفته شده از مجله ی خانه خوبان ...

شاعر : مهدی رحیمی

۶ نظر ۱ موافق ۰ مخالف

بازهم پیدا میشه؟؟؟

  *کاش رفاقت هایمان اینگونه باشد...



شهید علی اصغر جوهری

دانشجوی تکنسین اتاق عمل

تاریخ ومحل شهادت:1365/6/9،کربلای2،حاج عمران

مزار:گلستان شهدای اصفهان



شهیدمحمود حیدری

دانشجوی تکنسین اتاق عمل

تاریخ ومحل شهادت:1365/6/9،کربلای2،حاج عمران

مزار:گلستان شهدای اصفهان



شهید محمد ابراهیم پرورش

دانشجوی تکنسین اتاق عمل

تاریخ ومحل شهادت:1365/6/9،کربلای2،حاج عمران

مزار:گلستان شهدای اصفهان





روح مان به یادشان شاد...


۴ نظر ۱ موافق ۰ مخالف

نه از گرانی بترسید نه از تحریم !

اگر باور کردیم که همه عالم پیش خدا روزی دارند ، شرق و غرب عالم بخواهند ایران را تحریم کنند اثر ندارد ، مگر آن ها رزاق اند ؟

 ما مسلمان وموحدیم اما توحید در زندگی ما نیست ، در نماز و روزه و حج و عمره ما هست اما در زندگی ما نیست موحدانه زندگی نمی‌کنیم ، نشانه اش هم این است که مواظب حرف هایمان نیستیم  ، اگر یک سبد میوه ای به ما برسد میگوییم چیست ؟ میگویند میوه است . می‌گوییم کی داد؟ میگویند فلان باغبان ، همین ! به جای اینکه بگوییم کی آورد ، میگویم کی داد . این فرهنگ ما است ؛ اصلا نمیدانیم چگونه باید حرف بزنیم ، یک عده معتقدند که دین از سیاست جداست ولی ما متاسفانه عملا معتقدیم که دین از زندگی جدا است .

نمیدانم شما با مردان الهی برخوردکرده اید یا نه ، آن ها در حرف هایشان به واقع موحد بوده اند ، نمی خواستند مقدس مابانه زندگی کنند  ، می خواستند موحدانه زندگی کنند ، ما از آن بزرگان نشنیدیم  که بگویند فلان کس داد ، می‌گفتند فلان کس آورد و این زحمت را کشید .

این حرف ، قارونی است که بگوییم ۵۰ _ ۴۰ سال زحمت کشیدیم و عالم شدیم . این اصطلاح ناروای «دود چراغ خوردن »  همین است ، قارون هم که پیش از این گفته بود و نمی گفت ، می گفت « انما اوتیته علی علم عندی ، خودم زحمت کشیدم و پیدا کردم .» بسیاری از ما اسلامی حرف میزنیم ولی قارونی فکر میکنم ، ماهم خیال میکنیم خودمان زحمت کشیدیم ، خیلی ها آمدند حوزه ولی چیزی نشدند ، خیلی ها رفتند دانشگاه چیزی نشدند ، خیلی ها رفتند بازار چیزی نشدند ، این طورنیست که هر کس  برود جایی چیزی گیرش بیاید ، اگر بگوئیم « انما اوتیته علی علم عندی ، خودم زحمت کشیدم و پیدا کردم .» بسیاری از ما اسلامی حرف میزنیم ولی قارونی فکر میکنیم ، ماهم خیال میکنیم خودمان زحمت کشیدیم ، خیلی ها آمدند حوزه ولی چیزی نشدند ، خیلی ها رفتند  دانشگاه چیزی نشدند ، خیلی ها رفتند  بازار چیزی نشدند ، این طور نیست که هرکس برود جایی چیزی گیرش بیاید ، اگر بگوئیم « انما اوتیته علی علم عندی » همان اسلام حرف زدن و قارونی فکر کردن است باید بگوئیم «ما بنا من نعمه فمن الله ».

هم در قرآن هست و هم اهل بیت(ع) دستور دادند د نماز و بعد از نماز در تعقیبات بگوئیم « اللهم ما بنا من نعمه فمنک » این برای تنها ثواب بردن نیست ، ثواب را بالاخره میدهند ، عمده آن است که این دین  در زندگی ما بیاید که اگر آمد راحت هستیم ، نه از گرانی میرنجیم نه از تحریم ، چون او دارد ما را اداره میکند ، به واقع اگر باور کردیم که تمام مار و عقرب عالم پیش خدا روزی دارند  ، شرق و غرب عالم بخواهند ایران را تحریم کنند اثر ندارد ، ما باور نکردیم این حرف ها را ، مگر آن ها رازقند؟ خدا در قرآن فرمود «و ما من دابه فی ال ارض الا علی الله رزقها» ( و هیچ جنبنده ای در زمین نیست مگر آنکه خداوند متعال عهده دار روزی اوست. )

 

 

سخنرانی حاج آقا کافی با موضوع اعطای رزق و روزی از سوی خدا

 

 آیت الله جوادی آملی / برگرفته شده از مجله ی خانه خوبان "


 

 

 
پیشاپیـــــــــــــــــش عیـــــــــــــــــدتون مبـــــــــــــــــارک .

هدیـــه وبگــاه نابـــ به مناسبــت میـــلاد امـام رئــوف (ع) ؛




 

التمـــــــــــــــــاس دعـــــــــــــــــای فـــــــــــــــــراوان .

 

منبع تصویر

 

۸ نظر ۱ موافق ۰ مخالف

شعاری که در عمل جدی تر شد !!!

فرزند کمتر زندگی بهتر ! شعاریست که سالها بر در و دیوار شهر های ما نقش بسته و در عمل جدی تر ! شعاری که نسنجیده بود و بدون توجه جدی به پیامد هایش منجر به مشکلاتی شد که اگر حال در صدد جبرانش نباشیم منجر به بروز مشکلاتی غیر قابل جبران خواهد شد .

 

  شعاری که چنان در عمل نقش بست که اگر مسئولین بجای زیر بار مسئولیت شانه خالی کردن  و پاک کردن صورت مسئله به فکر تسهیل درامر معاش و امکانات می بودند و با مدیریتی صحیح از مشکلات ناشی از شیب تند رشد صعودی جمعیتی دهه شصت  فائق می آمدند حال کار به اینجا نمیرسید که ایران چند میلیونی همچون چین میلیاردی تک فرزندی  بشود فرهنگی که عادی مبدل گشته و فرزند کم داشتن کلاس دانسته  و زنگ هشدار دلسوزانه ولی امر مسلمین  به صدا در آید.

 

متاسفانه این  مسئله جدای از بحث های روانشناختی و تربیتی که ناشی از تک فرزندی است منجر به کمبود نیروی انسانی در آینده ای نه چندان دور می شود که از مهم ترین خطرات هر جامعه ای محسوب می شود . تا زمانی که فرهنگ حاکم بر جامعه فرزند کم را کلاس دانسته و از همه مهم تر مسئله ی اقتصادی مانع افزایش فرزند آوری شود همچنان این مشکل پابرجاست ! زمانی که که خانواده ای با داشتن دو فرزند پر جمعیت محسوب می شوند و با مشکل اجاره کردن مسکن که از نیازهای اساسی و ضروری است  پیش رو دارد چه توقعی برای حل مسئله ی افزایش جمعیتی می توان داشت !؟ زمانی که مسئله ی اقتصادی آنقدر ابعاد  وسیع تری دارد که منجر به تأخیر در ازدواج جوانان می شود چگونه زمانی که سن ازدواج روز به روز افزایش می یابد می تواند  تک فرزندی را کاهش دهد ؟ به راستی که سال فرهنگ و اقتصاد چه خوب به هم گره خورده اند و همچنان به طور جد مسئولین به این مسئله نمی اندیشند .



پ ن ۱ : برژنیسکی سیاستمدار  کنه کار آمریکایی مارس ۲۰۰۹ میلادی در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال درباره نحوه برخورد با ایران  چنین می گوید : « از فکر کردن به حمله پیش دستانه علیه تأسیسات هسته ای ایران بپرهیزید و گفتگو ها رابا تهران حفظ کنید . بالاتر از همه ، بازی طولانی مدتی را انجام دهید ؛ چون زمان وآمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع رژیم کنونی نیست .» پس باید به مسئله ای که اینچنین واکنش و تأمل سیاست مدار آمریکایی را در پی داشته است به دقت توجه کرد و نباید از آن غافل شد . وقتی این سیاستمدار باتجربه  ، تا این حد از کاهش موالید ، خردسند و به نتایجش امیدوار است ، نباید از آن غفلت ورزید و برای نجات کشور، سستی کرد ."  رزمندگان جبهه فرهنگی فاطمیون "


پ ن ۲ : مجموعه طرح ها و پوسترهای «فرزند بیشتر،زندگی بهتر»

۱۸ نظر ۱ موافق ۰ مخالف
درباره من
امام علی (ع):
هرکس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد؛
زیر لگد دشمن بیدار می شود .(غررالحکم ص -422)

امام خامنه ای : بصیرت یعنی اینکه بدانیم :
شمری که از حسین (ع) سر برید ؛ همان جانباز صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت .

شهید آوینی : اهل کوفه نبودن یعنی اینکه بدانیم:
""تا حسین (ع) نیامده ولی امر مسلم بن عقیل است...""


لبیک یا امام خامنه ای لبیک یا امام حسین (ع) است.
نویسندگان
پیوندها
طراحی شده توسط رضا