نـابــــــ "بیداری اندیشه "

یا حسین فرماندهی از آن توست ...

زن و بازیابی هویت حقیقی


اروپایی که امروز ادعا میکند زن در آن جا آزاد است ، تا نیم قرن پیش به زن اجازه نمی داد که در مال شخصی خود تصرف کند ! یعنی مثلا یک زن اروپایی یا آمریکایی ، تا پنجاه ، شصت سال قبل از این ، اگر میلیون ها ثروت داشت ، خودش حق نداشت که از این ثروت ، به میل واراده ی خودش استفاده کند؛ باید در اختیار شوهر یا پدر  ویا برادرش می گذاشت وآن هم به میل خودشان از ثروت آن خانم ـ یا برای او ویا برای خودشان ـ استفاده میکردند.(۱)


تا اوایل این سده ـ یعنی تا دهه های دوم وسوم همین قرن میلادی ـ در کشورهای غربی ، زنان مالکیت به معنای حقیقی نداشتند! یعنی زنی که شوهر میکرد، بدون اجازه ی شوهرش نمی توانست  در ثروت خود تصرف کند . این را بااحکام اسلام مقایسه کنید که زنان را مستقل می داند.(۲)



شما ملاحظه کنید که در دنیای غرب وهمین کشورهای اروپایی که  این همه مدعی دفاع از حقوق زنان هستند ـ که تقریبا همه اش هم دروغ است ـ تا دهه های اول این قرنی که تمام شد ، زنان نه تنها فقط حق رای نداشتند، نه فقط حق گفتن وانتخاب کردن نداشتند ، حق مالکیت هم نداشتند . یعنی زن مالک اموال موروثی خودش  هم نبود ؛ اموال او در اختیار شوهر بود!(۳)

دنیای غرب، زن رابه ابتذال کشاند. تا شصت ، هفتاد سال قبل از این ، در تمام اروپا وکشور های غربی، زن فقط در سیطره ی مردـ یا مرد خود و یا مرد دیگر مثل صاحب کارخانه ومزرعه ـ می توانست باشد وهیچ حقی از حقوق اصلی یک انسان در یک جامعه ی متمدن را نداشت . بعد آمدند زن رابه میدان کار وزندگی وفعالیت اجتماعی کشاندند ؛ اما در همان حال ، تمام وسایل را برای لغزش زن فراهم کردند و اورادرمتن جامعه ، رها وبی پناه گذاشتند.(۴)

 میدانید تا دهه های دوم این قرن ، هیچ زنی درهیچ جای اروپا ، حق رای نداشت . آن جاهایی هم که دموکراسی بود ، زن حق صرف کردن مال خودش  نداشت . از دهه ی دوم۱۹۱۶ یا۱۹۱۸ به بعد ـ آرام آرام در کشور های اروپایی ، تصمیم گرفتند که  به زن حق اعمال نظر  وتصرف در سرمایه ی خود وحقوق اجتماعی متساوی با مرد بدهند . بنا براین ، اروپا خیلی دیر از خواب بیدار شد وخیلی دیر مساله را فهمید . مثل اینکه می خواهد با جنجال های دروغین ، از لحاظ زمان جبران این عقب افتادگی را بکند.(۵)

از روزی که اروپایی ها ، صنایع جدید را به وجود آوردند ـ در اوایل قرن نوزدهم که سرمایه داران غربی کارخانه های بزرگ را اختراع کرده بودند ـ واحتیاج به نیروی کار ارزان  وبی توقع وکم دردسر داشتند ، زمزمه " آزادی زن " رابلند کردند ؛ برای اینکه زن را از داخل خانواده ها به درون کارخانه ها بکشانند ؛ به عنوان یک کارگزار ارزان  از او استفاده کنند ، جیب های خودشان را پر کنند وزن را از کرامت و منزلت خود بیندازند . امروز آنچه به عنوان " آزادی زن " در غرب مطرح است ، دنباله ی همان داستان و همان ماجرا ست . لذا ظلمی که در فرهنگ غرب به زن شده است  وبرداشت غلطی که از زن  در آثار فرهنگ  وادبیات غرب وجود دارد ، در تمام  دوران تاریخ بی سابقه است . در گذشته هم در همه جا به زن ظلم شده است ، اما این ظلم عمومی و فراگیر و همه جانبه  ، مخصوص دوران اخیر و ناشی از تمدن غرب است.(۶)

تشکیلات صهیونیستی ، برای فساد نسل بشر ، از حدود صدو پنجاه سال پیش ، شروع به برنامه ریزی  واشاعه ی فساد و فحشا کرده اند. آن ها زن را از عفت بشری  خارج ساختند  به طوری که حتی زن های  اروپا و آمریکا هم ، به شدت پنجاه سال اخیر دچار فحشا وفساد و دوری از فضایل انسانی  نبوده اند.(۷)

در فرهنگ اروپایی ، وقتی زن با همه ی موجودی واملاک خود ازدواج می کرد  و به خانه شوهر می رفت ، نه فقط جسم او در اختیار شوهر قرار می گرفت ، بلکه تمام اموال واملاک  ودارایی های او هم که از پدر  و خانواده اش به او رسیده بود ، متعلق به شوهر میشد، این حقیقتی است که غربی ها  نمی توانند آن را انکار کنند ....(۸)یک افراط این چنین ، در مقابل تفریط هم دارد. وقتی نهضتی به نفع زنان در چنان فضایی به وجود می آید ، طبعا دچار تفریط هایی از طرف مقابل می شود .لذا شما می بینید در طول چند ده سال ، آن چنان فساد و بی بند و باری در غرب به وسیله آزادی زنان به راه افتاد و رواج پیدا کرد  که خود متفکران غربی رادچار وحشت کرد ! امروز دلسوزان ومصلحان، انسان های خردمند و باانگیزه در کشورهای غربی ،از آن چه پیش آمده است ، متوحش و ناراحتند و البته نمی توانند هم جلو آن را بگیرند. (۹)



۱ : بیانات امام خامنه ای در اجتماع بانوان خوزستان مورخ ۲۰/۱۲/۱۳۷۵

۲ : بیانات امام خامنه ای  در اجتماع باشکو ه زایران مرقد امام راحل  مورخ ۱۴/۳/۱۳۷۶

۳ : بیانات امام خامنه ای در دیدار با گروه کثیری از بانوان مورخ ۳۰/۶/۱۳۷۹

۴ : بیانات امام خامنه ای در دیدار با جمع کثیری از بانوان شهرهای تهران ، تبریز ، اصفهان ، قم ...مورخ ۲۶/۱۰/۱۳۶۸

۵ : بیانات امام خامنه ای در دیدار گروهی از بانوان به مناسبت میلاد فرخنده  حضرت زهرا (س) و روز زن مورخ ۲۵/۹/۱۳۷۱

۶ : بیانات امام خامنه ای در دیدار با اقشار مختلف  مردم وجمعی از پزشکان ، پرستاران وکارکنان مراکز آموزش عالی و درمانی مورخ ۱۵/۹/۱۳۶۸

۷ و ۸ : بیانات امام خامنه ای در همایش بزرگ بانوان در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر ۳۰/۷/۱۳۷۶

۴ نظر ۲ موافق ۰ مخالف
یاسین
۲۵ مرداد ۱۶:۱۹
سلام
خدا قوت
اجرتون با حضرت زهرا سلام الله علیها

پاسخ :

سلام. 
ممنون .
به همچنین ...
فاطمه
۲۵ مرداد ۱۰:۲۴
سلام بزرگوار
ممنون از حضورتون
وبتون عالیه
ممنون که این بنده ی حقیر را دعوت کردید

پاسخ :

علیک سلام خواهرم. 
خواهش می کنم . نظر لطفتونه .
  انجام وظیفه بود ...
محمدرضا فلاح
۲۵ مرداد ۰۹:۲۸
سلام علیکم
مطلب زیبایی بود
درضمن وبتونم عالیه
موفق و پایدار باشید
"بندگان خالق رستاخیز"

پاسخ :

علیک سلام . 
نظر لطفتون هست .
لطف دارین . به همچنین .
۳ باربگو : الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
۲۳ مرداد ۱۵:۴۱
خوشبحالشون....
چ جایگاهی دارن

پاسخ :

این هست کرامت زن در اسلام نه چون غرب زن شود بازیچه ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره من
امام علی (ع):
هرکس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد؛
زیر لگد دشمن بیدار می شود .(غررالحکم ص -422)

امام خامنه ای : بصیرت یعنی اینکه بدانیم :
شمری که از حسین (ع) سر برید ؛ همان جانباز صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت .

شهید آوینی : اهل کوفه نبودن یعنی اینکه بدانیم:
""تا حسین (ع) نیامده ولی امر مسلم بن عقیل است...""


لبیک یا امام خامنه ای لبیک یا امام حسین (ع) است.
نویسندگان
پیوندها
طراحی شده توسط رضا